سرای عشق....

با سلام ... ورود شمارا به وبلاگ سرای عشق.... خوش آمد میگویم ... برای مشاهده کامل مطالب از آرشیو مطالب وبلاگ استفاده کنید.

«برادر امام» همه را در وهله اول به یاد آیت الله سید مرتضی پسندیده می اندازد. اما رهبر فقید انقلاب اسلامی تنها همین یک برادر را نداشت. بلکه برادر دیگری نیز داشت به نام «سید نورالدین هندی» که در 30 تیر 1355 درگذشت.

در تمام 34 سال گذشته اما بسیار به ندرت درباره این برادر گفته شده است. شاید به خاطر سوء استفاده ای که ساواک به خاطر این نام خانوادگی در پیش از انقلاب انجام داده بود. یک بار البته حجت الاسلام جلالی خمینی در برنامه ای تلویزیونی نکاتی را درباره این برادر امام گفت اما چون در کنار موارد دیگر مطرح شد بازتاب رسانه ای چندانی نداشت. این بار اما نشریه حریم امام (متعلق به آستان مقدس امام خمینی) در سی و هفتمین سالروز درگذشت سید نورالدین از او یاد کرده و درباره اش نوشته است.(شماره 75- صفحه 18)

بخش هایی از این مطلب از این قرار است:

- سید نورالدین – که در خانه به نورالله مشهور بود- در سحرگاه اول اسفند 1276 خورشیدی در همان خانه ای که 5 سال بعد امام خمینی به دنیا آمد چشم به جهان گشود.

- هر چند ابتدا به تحصیل حوزوی پرداخت ولی بعد علاقه ای نشان نداد و به کشاورزی مشغول شد. در عین حال به کسب معلومات قضایی نیز می پرداخت.

- پس از کودتای سوم اسفند 1299 و تاسیس تشکیلات جدید اداری به خصوص ادارات قضایی به خاطر معلومات و سر شناسی ،آقا نورالدین به ریاست دادگستری خمین برگزیده شد. البته در رسیدگی به امور قضایی خمین تنها نبود بلکه پسر عمه اش – میرزا علی محمد امام جمعه - نیز به عنوان فقیه دادگستری مددیار او بود.

- بعدها به دلیل ارتباط نزدیک با بختیاری ها مغضوب رضا خان سردار سپه شد و مورد پیگرد قرار گرفت به گونه ای که در سال 1303 از سوی نظمیه بازداشت شد. در پی آن سید نورالدین ناچار از ترک اداره دادگستری شد و به عنوان وکیل دادگستری مشغول کار شد و تا آخر نیز در این شغل باقی ماند.

- آقا نورالله به رسم آن زمان از هنگام شروع به تحصیل از 6 سالگی عبا  و عمامه استفاده می کرد و در دوره کار دادگستری خمین و وکالت نیز با همین لباس فعالیت داشت اما در سال 1313 از زمانی که قانون پوشیدن لباس های متحد الشکل برای مردان تصویب و اجباری شد و برای لباس روحانیت هم مجوز و حکم اجتهاد می خواستند چون مجوز معمم بودن نداشت ناگزیر از کنار گذاشتن عبا و عمامه شد و تا آخر عمر نیز لباس رسمی – کت وشلوار و کراوات – بر تن داشت.

- ایشان در نهایت در 79 سالگی در تیرماه 1355 درگذشت و در قم (آرامستان باغ بهشت – رو به روی گلزار شهدای قم) به خاک سپرده شد.

- خانم فاطمه طباطبایی عروس امام هم در خاطرات خود به او اشاره می کند: « آقای هندی با توجه به شغل وکالت به دلیل دشمنی یکی از موکلین در آغاز دهه 40 با چاقو به شدت مضروب شد و چند هفته در بیمارستان بستری بود و امام خمینی برای عیادت برادر از قم به تهران می آمد.»

- پس از فوت او امام نامه ای از نجف فرستادند: «من الان تنها نشسته ام و به برادرم که در این آخر عمر موفق نشدم او را ببینم فکر می کنم تقدیر این است که من به ملاقات عزیزانم نایل نشوم. از امشب مجلس ختم در مسجد شیخ منعقد است...  مقدر بود که من به مجلس عزای برادرم بروم. زنده باشم و تحمل مصیبت کنم ... من با حال بسیار افسرده این نامه را نوشتم..»

- علت تفاوت نام خانوادگی برادران (مصطفوی، پسندیده و هندی) این بود که به موجب قانون اولیه ثبت احوال در هر شهر نباید نام خانوادگی اشخاص تکراری می شد. لذا آقا روح الله نام خانوادگی مصطفوی (برگرفته از نام پدر) و سید مرتضی و سید نورالدین به رغم منع قانونی هر دو نام خانوادگی هندی را برمی گزینند.... در جریان جنگ جهانی دوم ( سال های 1317 و 1318 خورشیدی) که سربازان هندی برای انگلیسی ها می جنگیدند رضا شاه که به نوعی با آلمان ها بود با هر چه یادآور انگلیس و هند باشد مخالف بود و به همین خاطر حذف آثار هندی و انگلیسی در دستور کار دولت قرار گرفت و کمیسیونی برای رسیدگی به نام خانوادگی آقا مرتضی و آقا نورالدین در خمین تشکیل شد که رای به تغییر نام هندی داد. آقا مرتضی قبول کرد و «پسندیده»را پیشنهاد داد و کمیسیون پذیرفت ولی آقا نورالدین از رای کمیسیون اطاعت نکرد.

- ساواک بعدها درصدد برآمد از نام خانوادگی «هندی» علیه امام سوء استفاده کند اما به نتیجه مورد نظر دست نیافتند.

- امام خمینی پس از بازگشت به ایران و بعد از یک ماه که از تهران به قم رفتند، پس از دو سال و نیم این امکان را یافتند که بر مزار برادر حاضر شوند.

[ یک شنبه 5 آبان 1392برچسب:برادر امام خمینی,امام,خمینی,,

] [ 19:34 ] [ محمد رضا بنازاده ]

[ ]

امام خمینی (ره) داری دو پسر و سه دختر به نام‌های مصطفی، احمد، زهرا، فرید و صدیقه می‌باشد.

[ یک شنبه 5 آبان 1392برچسب:,

] [ 18:59 ] [ محمد رضا بنازاده ]

[ ]

سیدحسن نصرالله: اگر ایرانی بودم به دکتر ولایتی رای می دادم

به گزارش شیعه آنلاین، يک از خبرنگاران عرب زبان که با لبنان در ارتباط مستقيم است، نقل مي کند: در یکی از جلسات چند ماه پیش تعدادی از جوانان با حجة الإسلام و المسلمین سید "حسن نصرالله" دبیرکل حزب الله لبنان، از او درباره انتخابات ریاست جمهوری ایران و نامزد اصلح از نظر او، سوالی پرسیده شد.

سید "حسن نصرالله" در پاسخ به پرسش مطرح شده، گفت: انتخابات ریاست جمهوری، یک مسأله داخلی به شمار می رود. بنده تمایلی به دخالت در مسائل داخلی ایران نیستم، این مسأله به ملت ایران اختصاص دارد.

سوال کننده که برای دریافت پاسخ اصرار داشت، پرسش خود را به گونه ای دیگر مطرح کرد و خطاب به سید "حسن نصرالله" گفت: اگر شما یک شهروند ایرانی بودید، به چه کسی رأی می دادید؟!

دبیرکل حزب الله لبنان که پافشاری و اصرار جوان را دید، لبخندی زد و گفت: اگر من یک شهروند ایرانی بودم، به نظر من با توجه به مشکل موجود در عرصه بین الملل، و تجربه و تسلطی که دکتر "علی اکبر ولایتی" وزیر خارجه سابق جمهوری اسلامی ایران بر این عرصه دارد، به ایشان رأی می دادم.

[ جمعه 24 خرداد 1392برچسب:سید حسن ,نصر الله,ولایتی,ایران,انتخابات,

] [ 10:9 ] [ محمد رضا بنازاده ]

[ ]

 

حمایت 160 نفر از نمایندگان مجلس از کاندیداتوری ولایتی

عضو هیئت رئیسه مجلس از حمایت 160 نفر از نمایندگان ملت از کاندیداتوری علی‌اکبر ولایتی در

یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری طی نامه‌ای خبر داد.

خبرگزاری فارس: حمایت 160 نفر از نمایندگان مجلس از کاندیداتوری ولایتی

 

 

 

حجت‌الاسلام حسین سبحانی‌نیا نماینده مردم نیشابور و عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی گفت: حدود 160 نفر از نمایندگان مجلس با امضای نامه‌ای، حمایت خود را از کاندیداتوری علی‌اکبر ولایتی در یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری اعلام کردند.

وی با بیان اینکه امضاکنندگان این نامه، ولایتی را کاندیدای اصلح معرفی کردند، گفت: این نامه به ستاد علی‌اکبر ولایتی ارسال شد.

[ دو شنبه 20 خرداد 1392برچسب:انتخابات,ایران, دکتر ولایتی,,

] [ 17:6 ] [ محمد رضا بنازاده ]

[ ]

ولایتی در گفتگو با مهر:
 
موفقیت های هسته ای کشورمان مدیون تدابیر و سیاست های رهبری است
کاندیدای یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری حل و فصل موضوع هسته ای و آشتی با دنیا را یکی از درخواست های مردم و اقشار جامعه از دولت آینده دانست و تاکید کرد: موفقیت ها و فعالیت های صلح آمیز هسته ای کشور مدیون تدابیر و سیاست های مقام معظم رهبری است.
 

علی اکبر ولایتی در گفتگو با خبرنگار مهر، دز پایان سفر یک روزه اش به چهار استان چهارمحال بختیاری، کهکیلویه و بویراحمر، فارس و اصفهان، ضمن تقدیر و تشکر از حضور پرشور اقشار مختلف مردم گفت: این حضور قطعا استقبال از یک کاندیدا نبوده بلکه لیبک مردم عزیز و شریف ایران به توصیه های مقام معظم رهبری و نوید بخش حماسه سیاسی در 24 خرداد است.

این کاندیدای ریاست جمهوری، همچنین در این گفتگو با اشاره به مهمترین مباحث مطرح شده در این سفر گفت: توجه به مشکلات کلان کشور و همچنین عنایت ویژه به مشکلات هر استان و ارائه راهکارها و برنامه های مختلف برای هریک از این استان ها از مباحث مطرح شده در جمع اقشار مختلف مردم بود.

وی با اشاره به درخواست مطرح شده پیرامون موضوع هسته ای و اشتی با دنیا توسط مردم افزود: با توجه به درخواست های مطرح شده در ملاقات ها و دیدارها، موضوعات مورد علاقه مردم که یقینا حل و فصل آن می تواند بسیاری از مشکلات کشور را در حوزه داخلی و اقتصادی مرتفع سازد، موضوع هسته ای و سیاست خارجی کشور بود.

وزیرامورخارجه اسبق کشورمان، تاکید کرد: براساس اصول ، سیاست ها و رهنمودهای رهبری با استواری منافع جدی کشور را در دولت متمم پیگیری و ضمن برقراری ارتباط با کشورهای مورد نظر را با حفظ سه اصل عزت ، حکمت و مصلحت در جهت رشد ظرفیت های مختلف کشور پیش خواهم گرفت و به طور خاص در مقابل زیاده خواهی های آمریکا با استواری ایستادگی خواهیم کرد.

همچنین این کاندیدای ریاست جهوری یادآور شد: موفقیت ها و فعالیت های صلح آمیز هسته ای کشور مدیون تدابیر و سیاست های مقام معظم رهبری است.

وی در پاسخ به سئوالی مبنی بر اینکه در زمان مسئولیت شما نقش وزارت امورخارجه در دوران دفاع مقدس چه بوده است؟ گفت: یقینا نمی توان در موضوع مربوط به جنگ تحمیلی دیپلماسی جنگ را نادیده گرفت و به طور حتم رشادت ها و مجاهدت های رزمندگان اسلام در جبهه های نبرد یاری گر دستگاه دیپلماسی کشور در تعامل و ایجاد ارتباط با کشورهای مختلف بوده است.

ولایتی افزود: همچنان که فعالیت های دستگاه سیاست خارجی کشور نیز در زمان جنگ با بکارگیری دیپلماسی جنگ در خدمت رزمندگان قرار داشت و نمونه آن را می توان در خرید سلاح های مختلف رزمی و جنگی و ورود آن به سلاح های سازمانی کشور نام برد که نتیجه آن توانمند سازی رزمندگان اسلام در مقابله دشمنان بوده است.

وی با اشاره تلاش های دستگاه دیپلماسی کشور و مجاهدت رزمندگان در جهت تحقق اهداف و مقاصد نظام جمهوری اسلامی در دوران دفاع مقدس گفت: ایثارگری ها و رشادت های رزمندگانی همچون عباس دوران به درخواست اینجانب به رئیس جمهور وقت حضرت آیت الله خامنه ای مبنی بر انجام یک عملیات نظامی در بغداد به منظور تغییر معادلات موجود و تضعیف جایگاه عراق در برگزاری اجلاس عدم تعهد شاهدی بر این ادعاست که اسناد آن نیز موجود است و نتیجه این همکاری دستگاه دیپلماسی کشور ، دیپلماسی جنگ و رشادت های رزمندگان اسلام در ایجاد زمینه مناسبی در عرصه قدرت جمهوری اسلامی در منطقه بوده و هست.

این کاندیدای ریاست جمهوری، در پایان خاطرنشان کرد: در سفر روز شنبه با حضور در مرقد شهید بزرگوار عباس دوران در شیراز یاد و خاطره آن شهید را گرامی داشتیم.

به گزارش مهر این کاندیدای ریاست جمهوری در ادامه سفرهای استانی خود فردا به 4 استان ایلام، کرمانشاه، لرستان و همدان سفر خواهد کرد.

[ یک شنبه 19 خرداد 1392برچسب:ولایتی,ایران,خبر گزاری مهر,انتخابات,

] [ 11:41 ] [ محمد رضا بنازاده ]

[ ]

 

ولايتي:

 

بهبود اقتصاد ظرف مدت 100 روز، اجرای دقیق برنامه 5 ساله است/بايد به

 

صورت جداگانه با کشورهاي 1+5 مذاکره کنيم

 

ولايتي نامزد انتخابات يازدهم رياست جمهوري سابقه طولاني در روابط سياست
خارجي و تعريف جديد از اصولگرايي را دو عامل اصلي حضور خود در انتخابات دانست.

‌نشست خبري علي‌اکبر ولايتي نامزد انتخابات دور يازدهم رياست جمهوري با حضور رسانه‌هاي داخلي و خارجي بعد از ظهر امروز دوشنبه 13 خرداد ماه در خبرگزاري دانشجويان ايران برگزار شد.

ولايتي در اين نشست با اشاره به علت حضور خود در عرصه انتخابات گفت: علت اينکه بعضي از دوستان به بنده توصيه کردند وارد اين عرضه شوم و بنده نيز پذيرفتم، دو ويژگي بوده که دوستان در من سراغ داشتند و اميدوارم اين گونه باشد.

وي افزود: نخست سابقه طولاني بنده در حوزه سياست خارجي است که به مدت 15 سال وزير امور خارجه بودم و همچنين 15 سال در خدمت مقام معظم رهبري افتخار مشاوره امور بين‌الملل داشته و دارم.

وي با بيان اينکه طبيعتا در جريان تحولات سياسي دنيا قرار گرفته‌ام، افزود: بنده يکي از پايه‌گذاران سياست خارجي ايران بودم و به عبارت سياست خارجي جمهوري اسلامي ايران بعد از انقلاب از زير صفر شکل گرفت چرا که سياست خارجي قبل از انقلاب به کار نظام نمي‌آمد.
 


ادامه مطلب

[ دو شنبه 13 خرداد 1392برچسب:ولایتی,ایسنا,اصولگرایی,انتخابات ایران,ایران,

] [ 17:32 ] [ محمد رضا بنازاده ]

[ ]

ولایتی در همایش مرکز همبستگی حقوق‌دانان
 
مشروعیت یک حکومت به اجرای قانون است.
 
با اجرای اصل 44مشکل اقتصادی نداشتیم.

دکتر ولایتی گفت: اگر این اصل اجرا می‌شد امروز مشکل اقتصادی نداشتیم.

علی اکبر ولایتی کاندیدای یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در اولین همایش همبستگی حقوقدان‌ها که

عصر امروز یکشنبه در مجتمع فرهنگی سیدالشهدا برگزار شد اظهار داشت: برای بنده موجب افتخار است که در بین

حقوقدانان،‌ وکلا و قضات مردم توفیق حضور پیدا کردم و انشاءالله در این مدت کوتاه بتوانم در این جلسه انس و

صمیمانه، بتوانم این ارتباط را برقرار کنم.

 

وی به تشریح برنامه دولت‌ آینده‌اش پرداخت و افزود: بنده در دو حوزه اصلی می‌خواهم کارهایی را که روی زمین مانده

و انجام نشده را انجام دهم، یکی در حوزه اقتصاد داخلی و دیگری روابط خارجی؛ در حوزه داخلی کاملا محسوس

است که به قانون عمل نشده است و مشروعیت یک حکومت به اجرای قانون مرتبط است چه در حوزه قانون شرع و

چه در قانون عرف.

 

دکتر ولایتی داد: اگر قرار باشد ما قانون را اجرا نکنیم پاسخ‌اش آن است که بنیانگذار انقلاب اسلامی فرمودند: "قانون

شما را قبول ندارد"، بنابراین حکومت مردم‌سالاری دینی بر دو رکن رای مردم و حرکت در چارچوب ارزش‌های دینی

تکیه دارد و تعهد داشتن به قانون اساسی.
 


عضو ائتلاف پیشرفت اظهار داشت: عدم اجرای قانون جرم است که مجلس وظیفه‌اش تصویب قانون و نظارت بر عهده

شورای نگهبان است و تخلف از آن مورد تعقیب فرد متخلف است.

 

وی به نقش اصل 144 قانون اساسی اشاره کرد و گفت: یکی از مشکلات اساسی که از اوایل انقلاب داشتیم این

است که این قانون هنوز تحقق پیدا نکرده است و ما امروز نباید مشکل اقتصادی داشته باشیم؛ روح اصل 144 قانون

اساسی این است که کارهای اقتصادی را باید به مردم محول کنیم. صنایع بالادستی باید حکم نظارت را داشته باشد

ولی در مجمع تشخیص مصلحت نظام تفکیک این موارد صورت نگرفته است و باید بالای 95 درصد از کارها در اختیار

مردم قرار گیرد.

 

ولایتی به نبودن امنیت سرمایه‌گذاری اشاره داشت و تصریح کرد: بسیاری از افراد امنیت سرمایه‌گذاری را احساس ن

می‌کنند اصل 146 را باور کرده‌اند و به دنبال آن سرمایه‌گذاری کرده‌آند و به قول دولت اعتماد کردند تا وام بگیرند و تولید

راه بیاندازند اما متاسفانه تعداد افرادی که زمین‌گیر شده‌اند بسیار است و این مورد هنوز عملیاتی نشده است.

 

عضو ائتلاف پیشرفت ادامه داد: امروزه بیش از 95 درصد واردات دولتی است و مستعمرات و واردات با ارز مرجع صورت

می‌گیرد و این نرخ در وزارت بازرگانی 1226 تومان ولی در بازار ارز 3500 تومان محاسبه می‌شود و این مسئله از

اساس باید جلویش گرفته شود؛ واردات را باید به بخش خصوصی دهیم و مشکلات گمرکی را حل کنیم، اقتصاد ما

درگیر مصوبات دولت است و اگر مردم ظرف سه هفته ببینند قیمت مایحتاج زندگی‌شان 40 درصد گران شده و متعاقب

آن حقوق آنها 25 درصد زیاد نشود با توجه به آنکه تورم نقطه به نقطه 40 درصد بوده 15 درصد از حقوق آنها بیشتر

است.

 

وی ادامه داد: در جایی که شورای پول و اعتبار تعطیل شود باید به جای آن اتاق مبادله تصویب شود ما باید تحریم‌ها

را دور بزنیم و می‌توان صد روزه مشکلات اقتصادی را حل کرد و در گرو تصمیمات منطقی و فنی است. مهمترین نکته

در این رابطه نبود اعتماد بین مردم و دولت است اولین کار در دولت جدید من بازگرداندن اعتماد به مردم بوده و

همینطور رفع کردن بخشنامه‌هایی که دچار اشکال شده‌اند.

 

ولایتی گفت: اگر تصمیمات کارشناسی نشده را مورد توجه قرار دهیم و کار تولید را به دست مردم بسپلریم مشکل

حل خواهد شد.

 

کاندیدای یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در مورد علت تورم گفت:‌ اگر نقدینگی در بازار زیاد شود و متعاقب

آن کالا در بازار نباشد عملا تورم رخ می‌دهد و من برای مهار کردن تورم سه راه حل پیشنهاد می‌دهم؛ یکی

جریمه‌های دیرکرد را ببخشیم، پرداخت اقساط را 6 ماهه عقب بیاندازیم، مواد خام را با ارز مرجع با قیمت 1226 دلار

وارد کنیم.

 

وی همچنین در خصوص تنظیم بازار گفت: اگر اقتصاد کشور را به مریضی که تب شدید دارد تشبیه کنیم ما همواره

دنبال علت آن هستیم که علائم آن تب برطرف شودو وقتی که علائم‌اش برطرف شد برای بهتر شدن و برنامه‌ریزی

کردن آن اقداماتی را انجام می‌دهیم اقتصاد ایران نیز مریض است و باید هرچه سریعتر درمان شود.

 

ولایتی به برنامه‌اش در حوزه سیاست خارجی اشاره کرد و تصریح کرد: توسعه روابط با دیگر کشورها هموار توصیه

موکد امام (ره) بوده است، مقام معظم رهبری در زمان ریاست جمهوری‌اش به کشورهای بسیاری سفر کردند و در

اجلاس‌های غیرمتعهد شرکت داشتند و در عمل و اظهارات خودشان توسعه روابط خارجی را تعقیب می‌کردند.

 

کاندیدای یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری گفت: سیاست زمینه‌ساز روابط اقتصادی،‌ فرهنگی، اجتماعی و

فناوری است و مراکز علمی و فرهنگی را نمی‌توان بدون سیاست خارجی تدبیر کرد و همه این موارد در سایه روابط

خارجی شکل می‌گیرد.

 

وی به رقابت کشورهای دنیا در برقراری رابطه با ایران اشاره داشت و بیان کرد: زدن کلنگ لوله گاز در پاکستان و طرح

خط لوله صلح منوط به سیاست خارجی دولت است؛ به دنبال کشیدن لوله گاز از ایران به پاکستان و سپس هند و

همینطور چین باعث گسترش روابط ایران با سایر کشورها می‌شود و ظرفیت ایران برای توسعه با سایر کشورها

بسیار بالاست و توسعه روابط با کشورها می‌تواند برنامه هسته‌ای ایران را به پیش ببرد و در همین راستا می‌توان

موضوع تحریم را برداشت.

 

ولایتی افزود: دیپلماسی فقط شعار دادن پشت میکروفون نیست و مثل یخی می‌ماند که یک پنجم آن روی آب و چهار

پنجم آن زیر آب است.

 

کاندیدای یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در پایان به ویژگی‌های کابینه ریاست جمهوری آینده اشاره داشت

و خاطرنشان کرد: کسی که وزیر می‌شود حتما باید مطابق با منویات رهبری به پیش برود و این اعتماد را به رئیس

جمهور بدهد که لیاقت این مقام را دارد، آن هم در چارچوب متدین بودن،‌ اهل مشورت بودن، اعتدال داشتن،‌ حرکت

در قول و فعل در خط ولایت فقیه و پایبندی به ارزش‌های انقلاب اسلامی خلاصه می‌شود.
 

[ یک شنبه 12 خرداد 1392برچسب:ولایتی,همایش,وکلا,حقوق,حقوقدانان,ریاست جمهوری,نامزد ریاست جمهوری,انتخابات ریاست جمهوری,

] [ 20:40 ] [ محمد رضا بنازاده ]

[ ]

باهنر در همایش حقوقدانان حامی ولایتی:

نایب رئیس مجلس اظهار داشت: آقای ولایتی در دولتش از قوی‌ترین و متحدترین ژنرال‌ها استفاده می‌کند.

وی افزود: باید به این نکته هم اشاره کنم که رهبر انقلاب انتخاب اولش برای نخست‌وزیری آقای ولایتی بود و در کل ایشان رابطه خوبی با آقای ولایتی دارند.

باهنر در پایان سخنانش به شوخی گفت: حضرت آقا در زمان رهبری از رئیس جمهور شانس نیاوردند ولی ان‌شاءالله رئیس جمهوری چهارمی دوران ایشان خوب می‌شود.

[ یک شنبه 12 خرداد 1392برچسب:باهنر, ولایتی,وکلا,حقوق,انتخابات ایران,ایران,انتخابای ریاست جمهوری,

] [ 20:35 ] [ محمد رضا بنازاده ]

[ ]

خبرگزاری فارس: ماجرای دیدار ولایتی با سارکوزی/ چگونه یک تدبیر مناسب هسته‌ای ناکام ماند؟

ماجرای دیدار ولایتی با سارکوزی.
 
چگونه یک تدبیر مناسب هسته‌ای ناکام ماند؟

علی‌اکبر ولایتی در گفت‌وگو با خبرگزاری فارس با اشاره به دیدار چند سال پیش خود با رئیس‌جمهور وقت فرانسه گفت: ‌سفیر فرانسه نزد بنده آمد و گفت آقای سارکوزی از شما دعوت کرده که شما به فرانسه بیایی؛ من هم این موضوع را با آقای رئیس‌جمهور در میان گذاشتم.


ادامه مطلب

[ پنج شنبه 9 خرداد 1392برچسب:ولایتی,سارکوزی,فرانسه, ایران, انتخابات,,

] [ 9:33 ] [ محمد رضا بنازاده ]

[ ]

جبهه حاميان ولايت "علي اکبر ولايتي" را به عنوان نامزد اصلح و مورد حمايت خود در

يازدهمين دوره انتخابات رياست جمهوري برگزيد.

جبهه حاميان ولايت در جلسه شب گذشته خود با

حضور اعضاي شوراي مرکزي کانديداي مورد حمايت

اين جبهه را در انتخابات رياست جمهوري مشخص

کرد.

گفتني است، در اين جلسه جبهه حاميان ولايت

"علي اکبر ولايتي" را نامزد اصلح دانست و به اتفاق

آرا وي را به عنوان گزينه نهايي انتخابات رياست

جمهوري برگزيدند.

لازم به ذكر است كه چندي پيش صيامي دبير كل جبهه حاميان ولايت بيان‌كرده بود گزينه نهايي ائتلاف سه گانه مورد حمايت اين جبهه قرار خواهد گرفت.
 

[ سه شنبه 7 خرداد 1392برچسب:جبهه , حاميان , ولايت , ولايتي ,حامیان ولایت,

] [ 12:37 ] [ محمد رضا بنازاده ]

[ ]

چرا دکتر ولایتی اصلح است؟

در فضای موجود کشور و هشت نفر احراز صلاحیت شده ریاست جمهوری توسط شورای نگهبان بدون شک آقای دکتر ولایتی اصلح ترین است ، لذا با ذکر دلایل این ادعا امیدواریم که مردم انقلابی و شریف ایران با انتخاب صحیح خود بر تکرار اتفاقات 8 سال گذشته خط بطلان بکشند و یکبار دیگر در 34 سالگی عمر نظام جمهوری اسلامی بلوغ سیاسی خود را به نمایش بگذارند.

- ایشان از همه کاندیداهای موجود به ولایت نزدیکتر است و ولایتمداری خود را در تمام سالهای حضور خود در عرصه سیاست به نمایش گذاشته است و بقولی امتحان پس داده است .
- ایشان به دنبال پست و مقام و جایگاه نیست و صرفاً نیت خدمت دارد ، که اگر می خواست طی این سالها می توانست پست های زیادی را بپذیرد ، اما در کنار رهبر معظم انقلاب و مشاور ایشان بودن را بر همه چیز ترجیح داد.
- ایشان متخصص است هم بر دانش پزشکی و هم بر سیاست داخلی و خارجی و به آن تعهد را که اضافه کنیم نیرویی ارزشمند تولید می شود که رئیس جمهورآینده کشور به آن نیاز دارد.
- منش و روش و گفتمان او نشان داده است که فرا جناحی عمل می کند و از همه توان های خوب برای هدایت کشور استفاده خواهد کرد .زیرا بنا به سوگند پزشکی که خورده است برای نجات جان انسانها به رنگ ، نژاد و جنس آنها توجهی نمی کند ، چیزی که نیاز این روزهای کشور می باشد .
-امین رهبری است و نیک می داند که مقام معظم رهبری برای بالندگی ، افتخار، عزت و سربلندی نظام ، کشور و مردم چه می خواهد و برای همین می تواند مجری خوبی هم برای چشم انداز ایران عزیز باشد.
-تجربه دکتر آنقدر زیاد است که دیگران برای رسیدن به آن باید سالها تلاش کنند .پس آیا بهتر نیست از تجربه وی استفاده کنیم به جای اینکه مجدداً سالها افراد دیگری را در بوته آزمایش قرار دهیم؟
-یک شبه رجل سیاسی مذهبی نشده است ، که به همان سرعت آنرا از دست بدهد.اومرد سیاست ، دین ، مذهب و تاریخ است و این اول شرط قانونی را داراست .
-او لحظه به لحظه با انقلاب ، جنگ ، سازندگی ، مقاومت همراه رهبری بوده است چه در زمان حضرت امام (ره) چه اکنون .
-آرام است و بی حاشیه و این چیزی است که فضای عمومی کشور و سیاست خارجی بشدت به آن نیاز دارد .
گمان می رود همین مقدار از خصوصیات جناب دکتر ولایتی برای شناخت و تصمیم گیری آحاد مردم بویژه جوانان برای انتخاب او به عنوان رئیس جمهور کفایت کند.
جوانان عزیز ، رای اولی ها دقت نمایید مقام معظم رهبری خصوصیات یک رئیس جمهور خوب را بر شمردند ، قانون را بنگرید ، رجل سیاسی مذهبی کیست ؟ و چگونه یک فرد رجل می شود؟ احساسات نباید دخیل در این تصمیم گیری مهم شود ، یکبار این تجربه انجام شده است ، شاید بتوان گفت بخش عمده مشکلات فعلی ناشی از عدم پختگی ، نداشتن برنامه ، احساسی عمل کردن ، غرور کاذب ، بی تجربگی و کامل نبودن مجریان قوه مجریه بوده است . پس بیایید از جهان بیاموزیم و ببینیم آنها که امروز در عرصه های تولید ، کار و پیشرفت موفق تر بنظر می رسند ، در انتخاب رئیس قوه اجرایی خود به قابلیت های ذاتی وتجارب و دانش و وقار و بزرگی در امور تکیه می زنند و کمتر هم دچار پشیمانی می شوند ، یک انتخاب ناصحیح سالهای سال کشور را به عقب رانده و یا متوقف میکند و بر عکس انتخاب صحیح ، نیروی کار ، سرمایه های انسانی و خدادادی کشور را با سرعت به جلو خواهد برد و همگان روی آرامش ، آسایش ، رفاه ، اجرای عدالت درعرصه داخلی و خارجی را خواهیم دید

[ سه شنبه 7 خرداد 1392برچسب:دکتر ولایتی,ولایتی,حامیان دکتر ولایتی,اصلح,ایران, مشاور رهبری,,

] [ 11:52 ] [ محمد رضا بنازاده ]

[ ]

 

عزم جدی ولایتی برای انتخابات .
 
معرفی شاخصه گفتمان انقلاب.
 
خبرگزاری فارس: عزم جدی ولایتی برای انتخابات / معرفی شاخصه گفتمان انقلاب

رئیس ستاد انتخاباتی دکتر ولایتی در استان بوشهر با اشاره به عزم دکتر ولایتی برای انتخابات گفت: ایشان بر اطلاع‌رسانی شخصیت خود و معرفی شاخصه گفتمان انقلاب تاکید دارد.

 

 

علیرضا یزاف سه‌شنبه شب در نشستی خبری با حضور خبرنگاران با اشاره به ساختار تشکیلاتی ستاد انتخاباتی دکتر ولایتی در بوشهر اظهار داشت: اعتقاد راسخ ما این است که حماسه‌ای سیاسی خلق کنیم که در کنار آن حماسه اقتصاد هم محقق شود.

وی در ارتباط با نشست روسای ستاد انتخاباتی دکتر ولایتی در تهران افزود: دکتر ولایتی دیر آمدن خود در صحنه انتخابات را با آرامش و اعتدال جبران کرد.

رئیس ستاد انتخاباتی دکتر ولایتی تصریح کرد: ایشان در این نشست اعلام کرد ضمن احترام به بزرگان نظام و کسانی که کاندیدا شدند، مصمم آمده‌ام و به نفع کسی عقب نشینی نخواهم کرد.

یزاف گفت: دکتر ولایتی عنوان کرد که شاخصه ولایتی را تبلیغ نکرده بلکه اطلاع‌رسانی کنید.

وی با اشاره به سابقه حضور دکتر ولایتی در عرصه‌های سیاسی خاطرنشان کرد: دکتر ولایتی تاکید دارند گفتمان انقلاب در ستادها بیان شود و اعلام کرده کابینه دولت متمم از افراد متدین، متخصص، مجرب، معتدل و مشورت پذیر تشکیل می‌شود.

رئیس ستاد انتخابات دکتر ولایتی در استان بوشهر بر رعایت اخلاق در تبلیغات انتخاباتی تاکید کرد و گفت: ولایتی با اعتدال در عرصه انتخابات ثبت نام کرده و در بداخلاقی‌های سیاسی هم وارد نشده است.

یزاف افزود: دکتر ولایتی بر تشکیل ستادهای انتخاباتی به صورت شورایی تاکید داشته و هم اکنون هم همینطور است تا تمرین مشورت انجام شده و ضریب تحمل ما هم بالا رود.

وی با قدردانی از تلاش‌های رسانه‌های استان بوشهر که با رعایت اخلاق و استقلال کاری، در عرصه انتخابات کار کرده‌اند، اظهار داشت: دولت آینده بر اساس ائتلاف کلید می‌خورد و اجماع لازمه هر پیشرفتی است.

یزاف گفت: کارآمدی، اجماع عقلا و اندیشمندان و نظرسنجی عالمانه و علمی پایه‌های ائتلاف را تشکیل می‌دهند و امیدواریم اصولگرایان بر اساس این سه پایه به اجماع برسند.

رئیس ستاد انتخابات استان بوشهر گفت: افرادی هم که از فیلتر شورای نگهبان عبور می‌کنند برای همه قابل احترام هستند.

وی بیان کرد: فرد نهایی ائتلاف مشخص نشده و باید منتظر باشیم چه کسی از ائتلاف بیرون می‌آید و امیدواریم کسی از ائتلاف خارج نشود و بر سر پیمان خود بمانند و به صورت علمی و نه احساسی کار را دنبال کنند.

[ چهار شنبه 1 خرداد 1392برچسب:دکتر ولایتی, کاندیدهای ریاست جمهوری,ایران,انتخابات 92,

] [ 9:8 ] [ محمد رضا بنازاده ]

[ ]

 

 

علی اکبر ولایتی نامزد احتمالی رقابت در انتخابات ریاست جمهوری ایران، از سیاست خارجی محمود احمدی نژاد، رئیس جمهور کشور انتقاد کرده و گفته است، روابط خارجی ما مشکلات زیادی دارد.

 ولایتی، وزیر سابق امور خارجه ایران در سخنان اخیر خود در تبریز وضعیت فعلی روابط خارجی را نامناسب دانست و تاکید کرد، روابط خارجی ما مشکلات بسیاری دارد، اما این مشکلات با اتخاذ سیاست عزت‌مندانه قابل حل است.

 

مشاور امور بین الملل آیت الله خامنه‌ای، رهبر انقلاب اسلامی، بر استفاده از افراد کاردان در حوزه سیاست خارجی ایران تاکید کرد و گفت: با حل مشکلات به وجود آمده در روابط خارجی می‌توان بسیاری از مشکلات اقتصادی و داخلی را نیز برطرف کرد.

وی با بیان این که لزومی ندارد به بهانه‌های کوچک، خود را از مزایای بزرگ رابطه با دیگر کشورها محروم کنیم، ابراز امیدواری کرد با اتخاذ سیاست درست در عرصه بین الملل، در دولت آینده مذاکرات هسته‌ای نتیجه مطلوبی اخذ کند.

ولایتی افزود: در حوزه اقتصاد تحریم‌های بیگانه از یک سو و تدبیرهای داخلی از سوی دیگر وجود دارد و باید توجه داشت که همه مشکلات از تحریم‌ها نیست و اگر مطابق برنامه پنجم توسعه و قوانین گام برداریم و مدبرانه حرکت کنیم، می توانیم مشکلات را حل کنیم.

وی با اشاره به تاثیر رفع تحریم‌ها در رونق بازار تولید داخلی، گفت: با حمایت از تولیدکنندگان داخلی و اتخاذ تصمیمات درست، مشکلات داخلی و خارجی قابل حل است.

ولایتی درباره اجرای هدفمندی یارانه‌ها در دولت آتی نیز بر ضرورت اجرای هدفمندسازی یارانه‌‌ها تاکید کرد و افزود: هدفمندی یارانه‌ها جزء قانون برنامه پنجم است؛ برای این‌که اقتصاد سالم باشیم، باید اجناس قیمت واقعی خود را داشته باشند، تا تولید کننده به تولید راغب شود.

وی با اشاره به طرح حماسه سیاسی و حماسه اقتصادی به عنوان شعار سال از سوی مقام معظم رهبری تاکید کرد، حماسه سیاسی در بخش داخلی و خارجی قابل تحقق است.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام، انتخابات پیش رو را تعیین‌کننده دانست و گفت: تا کنون هیچ موقع اهمیت تعیین یک دولت مقتدر، کارآمد، کارشناس، معتقد به اصول انقلاب به این اندازه مهم نبوده است و این یک مغالطه‌کاری است که اهمیت انتخاب ریاست جمهوری را برای حمایت از انرژی هسته‌ای عنوان می‌کنیم.

وی گرانی، تورم، بیکاری، مسأله ازدواج، بی‌ثباتی در تصمیم‌گیری های اقتصادی و تنزل ارزش اقتصادی پول کشور را از جمله مشکلات اقتصادی کشور در زمان فعلی عنوان کرد و افزود: مردم به دنبال انتخاب دولتی هستند که اهل ثبات اقتصادی باشد و در خصوص مشکلات داخلی اولویت‌بندی انجام دهد.

این عضو ائتلاف پیشرفت با بیان این‌که طرح هدفمندی یارانه‌ها به خوبی اجرا نشده است، تصریح کرد: با این حال هر دولتی که بیاید موظف است یارانه‌ها را عملیاتی کند و در کنار آن باید تولید را تقویت کند.

ولایتی درباره نوسان نرخ ارز نیز با بیان این‌که قیمت پول بستگی به تولید ثروت دارد و پشتوانه پولی هر کشوری کار مردم است گفت: اگر ثبات اقتصادی وجود داشته باشد، نرخ ارز ثابت می‌شود و مردم روی این ثبات می‌توانند فعالیت کنند.

[ پنج شنبه 19 ارديبهشت 1392برچسب:ولایتی,احمدی نژاد,خارج,سیاست خارجی,,

] [ 19:24 ] [ محمد رضا بنازاده ]

[ ]

سخنان مهم دکتر ولایتی در جمع اعضای ستادهای استانی:
 
زمان سیاه مشق نوشتن سپری شده است.
 
در بین تمامی کاندیداها از تجربه بیشتری برخوردارم.
 
برنامه فوری و کوتاه مدت برای بهبود وضعیت معیشت تدوین کرده ایم.
 
دکتر ولایتی سبک اداره دولت در شرایط امروز را متفاوت با اوایل انقلاب دانست و اظهار داشت: دیگر
 
زمان سیاه مشق نوشتن سپری شده است و باید کار به کسانی سپرده شود که از تجربه کافی
 
برخوردار هستند. ما سی و چند سال پیش سیاه مشق هایمان را نوشته ایم و دولت آینده باید دولتی
 
مبتنی بر کارهای کارشناسی و متخصص بوده و وزرا صاحب اختیار باشند.
 

ادامه مطلب

[ جمعه 13 ارديبهشت 1392برچسب:ولایتی,ستادهای ولایتی,ریاست جمهوری,انتخابات ریاست جمهوری,

] [ 21:55 ] [ محمد رضا بنازاده ]

[ ]

دکتر ولایتی در جمع طلاب و فضلای قم:
 
 
 
 
 
 
 
عضو ائتلاف پیشرفت گفت: اعلام نامزد نهایی بعد از ثبت نام کاندیداها خواهد بود چراکه باید به مردم فرصت داد تا مناظره ها را ببینند و با قدرت انتخابی که بدست خواهند آورد انتخاب کنند بنابراین هر سه نامزد برای انتخابات ثبت نام خواهیم کرد، ستاد انتخاباتی تشکیل خواهیم داد و در نهایت بر روی یک نفر به نتیجه خواهیم رسید

ادامه مطلب

[ پنج شنبه 12 ارديبهشت 1392برچسب:دکترولایتی , ائتلاف , پیشرفت , نامزدنهایی ,ایران,قم,,

] [ 11:9 ] [ محمد رضا بنازاده ]

[ ]

 

وضعیت عفاف عمومی خوبی نیست/ باید جلوی انحراف ایستاد/ پذیرش

 

پروتکل الحاقی برخلاف نظر رهبری بود/ یک نفر از اصولگرایان مقابل

 

انحراف و فتنه بالا بیاید

عضو ائتلاف پیشرفت در پاسخ به سوالی که نظر او را درباره جریان انحرافی پرسیده بود، گفت: خط صحیح خط تبعیت از ولایت فقیه است نه خط کسانی که از خود اجتهاد می کنند و دکانی بازمی کنند. اینها آدم های کم سواد و انحرافی هستندکه با اظهار نظرهایشان خنده آدم هایی با حداقل علم را نیز درمی آورند.


ادامه مطلب

[ دو شنبه 9 ارديبهشت 1392برچسب:دکتر ولایتی,انصار حزب الله,جبهه انحرافی,انحراف,ماهانی,انتخابات 92,انتخابات ریاست جمهوری,

] [ 17:2 ] [ محمد رضا بنازاده ]

[ ]

 

 

 

 

آیا ولایتی کاندیدای انتخابات ۹۲ خواهد بود؟

‍پارس دیلی‌نیوز: ستاد انتخاباتی ولایتی در آمریکا تشکیل شده است

 

به گزارش خبرآنلاین در این گزارش با تیتر «آغاز رایزنی برای کاندیداتوری آقای دیپلمات»، دوره های مختلف حضور ولایتی در عرصه رقابت انتخاباتی برای بر عهده گرفتن ریاست دولت را مورد بررسی قرار داده و با طرح این سوال که «حدس و گمان ها درباره کاندیداتوری ولایتی در انتخابات از چه زمانی کلید خورد؟» به تحرکات انتخاباتی وزیر اسبق امورخارجه برای انتخابات ریاست جمهوری یازدهم پرداخته است.
در ادامه اهم مطالب این گزارش را بخوانید؛
- 16 سال پس از حضور ولایتی در دولت بار دیگر نام او بر سر زبان ها افتاده است، ولایتی اما اینبار نیز سکوت را بر اظهارنظر ترجیح داده است؛ او در چند مراسم از اظهارنظر درباره کاندیداتوری‌اش در انتخابات ریاست جمهوری یازدهم امتناع ورزیده و اعلام کرده «فعلا قصد ندارم درباره انتخابات صحبت کنم و در این خصوص بعدا صحبت می کنم».
- برخی از ولایتی به عنوان نامزد مورد نظر هاشمی رفسنجانی برای اجرای طرح دولت وحدت ملی نام می برند. با این وجود نمی توان انکار کرد که او یکی از معدود اصولگرایانی است که توانایی ایجاد اجماع میان اصولگرایان را دارد و برخی نیز معتقدند ولایتی می تواند آرای گروه های معتدل اصلاح طلبان را نیز از آن خود کند و آنان را به سمت خود جلب نماید.
- پاسخ به این سوال که «حدس و گمان ها درباره کاندیداتوری ولایتی در انتخابات از چه زمانی کلید خورد؟» را باید در دیدارهای سیاسی ماه های اخیر ولایتی جست و جو کرد؛ آنجایی که گروه های سیاسی همچون حزب موتلفه و برخی دیگر از اعضای احزاب راست سنتی با او دیدار کرده اند. ولایتی برخی نزدیکان خود را مامور راه‌اندازی و سازماندهی ستادهای انتخاباتی کرده و با راه اندازی سایت شخصی اش، گمانه زنی ها در مورد آغاز فعالیت های انتخاباتی اش تشدید شده است. ولایتی دقیقا همان سایتی را راه اندازی کرده است که در ایام انتخابات 84 فعال کرده بود. آنهدم با شکل و شمایلی که بیشتر انتخاباتی و تبلیغاتی به نظر می رسد و طبعا او نمی تواند راه‌اندازی این سایت را غیر طبیعی و غیرمرتبط با مسائل انتخابات بخواند چرا که فعال سازی این سایت با شمایلی انتخاباتی آن هم در شزایطی که او به جز روزهای انتخابات 84 سایت شخصی نداشته و تازه همان سایت پس از اعلام کناره‌گیری او در همان ایام تعطیل شده می تواند وجهه‌ای رسمی به فعالیت‌های انتخاباتی او بدهد.
- پارس دیلی‌نیوز نیز نوشت «ستاد انتخاباتی ولایتی در آمریکا تشکیل شده است». لورا روزن خبرنگار معروف واشنگتن پست که به وزارت خارجه بسیار نزدیک است با نقل قولی از عباس ملکی دیپلمات ایرانی و معاون سابق وزیر امور خارجه ایران می گوید که ولایتی احتمالا کاندیدای ریاست جمهوری ایران است و این شخصیت پراگماتیست در ماه ژوئن سال آینده با آمریکا به سازش می رسد؛ زیرا حاکمیت دوست ندارد مردم ایران به خاطر تحریم‌های اقتصادی تحت فشار و مضیقه باشد.

- ولایتی که همواره چهره ای آرام و مورد اعتماد سطوح اول نظام جمهوری اسلامی بوده است. می تواند میان جریان های سیاسی آشتی برقرار کند. او از یک سو در جلسات مجمع تشخیص مصلحت نظام در کنار هاشمی رفسنجانی می نشیند و از سوی دیگر در قامت مشاور امور بین الملل رهبر معظم انقلاب در مراسم های بدرقه و استقبال از محمود احمدی نژاد حضور می یابد

[ دو شنبه 9 ارديبهشت 1392برچسب:,

] [ 16:56 ] [ محمد رضا بنازاده ]

[ ]

 

ولایتی: برای بگم بگم های احمدی نژادی آماده‌ام/ نمی شود در جیب فردی 250 هزار تومان بگذاریم و از جیب دیگرش 700 هزار تومان برداریم/ تهدیدها من را از میدان بیرون نمی کند

نباید سرنوشت کشور را به افراد بی تجربه واگذار کنیم.
 
ولایتی: برای بگم بگم های احمدی نژاد آماده ام.
 
نمی شود در جیب فردی250هزار تومان بگذاریم و از جیب دیگرش 700هزار تومان برداریم.
 
تهدیدها من را از میدان خارج نمیکنند.
 
شکلک های محدثه
 

ادامه مطلب

[ پنج شنبه 5 ارديبهشت 1392برچسب:ولایتی,دکتر, احمدی نژاد, انتخابات ریاست جمهوری,

] [ 11:39 ] [ محمد رضا بنازاده ]

[ ]